Naar een toekomstgericht en wendbaar opleidingsportfolio voor het technologisch onderwijs in Brussel
In dit Voorsprongfondsproject wordt het Brusselse landschap geschetst op vlak van technologisch onderwijs, opportuniteiten en lacunes worden in beeld gebracht. Beleidsaanbevelingen worden meegedeeld in een meerjarenperspectief voor het onderwijs (secundair en hoger onderwijs) werkveld en overheid.
In dit Voorsprongfondsproject wordt het Brusselse landschap geschetst op vlak van technologisch onderwijs. Er is nood aan geschoolde technologische profielen, gebrek aan een gedifferentieerd aanbod voor het technologisch onderwijs alsook de instroom in het bestaande STEM aanbod van de Vlaamse en Brusselse hogescholen heeft zijn potentieel niet bereikt. Op basis van cijfermateriaal, literatuurstudie en focusgroepen worden zowel de opportuniteiten als de hiaten in beeld gebracht. Beleidsaanbevelingen worden meegedeeld in een meerjarenperspectief voor onderwijs (secundair en hoger onderwijs), werkveld en overheid.